• Osećanje prihvaćenosti, mogućnost uspostavljanja prijateljstva i samopoštovanja
• Povećana mogućnost da uče kroz interakciju sa drugima, u prirodnoj vršnjačkoj grupi
• Osposobljenost za uključivanje život i rad i, u krajnjem, zadovoljstvo životom
• Povećana sposobnost da brinu o sebi i samostalnost – uz mogućnost rada i zarade
• Svi roditelji,staratelji žele da njihova deca budu prihvaćena od strane vršnjaka i zajednice u kojoj žive – inkluzija otvara mogućnost za ostvarenje te roditeljske vizije.
• Roditelji,staratelji se sve više odlučuju da šalju svoju decu u redovne škole (neki roditelji smatraju specijalne škole kao oblik diskriminacije).
• Bolje učenje akademskih znanja, usvajanje funkcionalnih znanja i bolja postignuća
• Svi učenici su na dobitku kada nastavnici prilagođavaju nastavne planove i programe i svoje nastavničke stilove tako da odgovaraju spektru raznolikosti koje postoje među decom u bilo kom odeljenju
• Povećane kompetencije nastavnika – Kada nastavnici prihvate izazov da svoje učionice i škole naprave inkluzivnijim onda oni postaju veštiji i bolji stručnjaci. To onda znači da svi učenici imaju koristi, a ne samo oni iz osetljivih grupa.
• Uspostavljanje atmosfere saradnje i timskog rada među učenicima, nastavnicima i svim zaposlenim u školi.
• Škole pružaju efikasno obrazovanje većini dece i poboljšavaju efikasnost i na kraju isplativost celog obrazovnog sistema
• Potpuna iskorišćenost ljudskih potencijala (mogućnost zapošljavanja, produktivnost)
• Manja izdvajanja za socijalna davanja i zdravstvenu zaštitu
• Tolerantnije društvo (socijalna kohezija, funkcionalna demokratija, politička stabilnost)