U okviru letnje škole održane su radionice sa uenicima 6. i 8. razreda u oviru kojih su imali priliku da se druže, igraju , razmenjuju informacije , utvrđuju znanje i stiču novo. Pozitivna atmosfera i primena savremenih digitalnih uređaja je kod učenika razvila interesovanje,radoznalost i motivaciju za sticanje novih znanja.
U uvodnom delu radionice učenici su imali priliku da se podsete šta sve spada u digitalne uređaje i gde se sve oni primenjuju. Zatim je napravljen kratak osvrt na „Pravila lepog ponašanja na internetu“ kao i „ Bezbedno korišćenje interneta“. Korišćenje interneta nosi sa sobom i određen rizik zbog toga je važno da korisnici interneta nauče da koriste internet na pravi način, pre svega za komunikaciju i pronalaženje informacija. U toku radionice učenici su samostalno pristupali edukativnim sadržajima na internetu, vrednovali ih pronalazili informacije u digitalnom okruženju i razmenjivali ih. Informacijama na internetu pristupali su kritički, razlikovali bezbedno od nebezbednog, poželjno od nepoželjnog ponašanja na internetu. Reagovali su ispravno kada dođu u kontakt sa neprimerenim sadržajem ili sa nepoznatim osobama putem interneta.
Kroz ovu radionicu učenici su imali priliku da kroz igru nauče osnovne korake u blokovskom programiranju. Korišćenjem digitalnih uređaja uz pomoć nastavnika i omiljenih likova iz programa rešavali su probleme, kreirali algoritme i učili osnove programskog razmišljanja. Kod učenika se razvijao algoritamski način razmišljanja, i precizan pristup u rešavanju problema.
Učenicima je predstavljen mikroračunar, edukacioni uređaj koji može da se koristi u nastavi.Ovaj uređaj omogućava korisniku da u kratkom vremenskom periodu kroz jednostavan grafički programski jezik usvoji osnove programskog razmišljanja.
Posle uvoda učenici su imali priliku da na svojim digitalnim uređajima koristeći blokove u programskom jeziku kreiraju program koji isctava smajlija, a zatim svoj digitalni uređaj povežu sa mikro: bit uređajem gde su mogli da vide rezultat svoga rada. Kod učenika se razvijao timski rad, zajednički pristup u rešavanju problema, saradnja, kao i motivacija za rešavanje sledećeg zadatka.
Kroz ovu radionicu učenici su se upoznali sa „Robotikom“ , primenom robota u savremenom životu , način rada i vrste robota. Učenici su korišćenjem tableta i interneta samostalno dolazili do podataka o vrsti robota i njihovoj primeni. Učenicima je zatim predstavljen mBot robot koji se koristi u nastavi.
Učenici su imali priliku da vide sve delove kao i senzore od kojih je sastvljen robot, a zatim su učestvovali u sastvljanju istih. Kretanje robota zavisi od programa koji je u njemu učitan. Za kreiranje programa koristi se blokovsko programiranje. Na osnovu učitanog programa robot izvršava zadatke. Imali su priliku da sami puste robota u kretanje i vide rezultat zadatih komandi i aktiviranih senzora. Kod učenika je to izazvalo posebno oduševljenje . Na ovaj način se razvija kod učenika algoritamski način razmišljanja, precizan pristup u rešavanju problema i postavljanju zadataka, motivacija za dalje istraživanje i primenu savremenih digitalnih uređaja.
Kroz ovu radionicu učenici su imali priliku da kroz igru i powerpoint prezentacije ponove,uvežbaju sadržaje koji su im neophodni za budući rad.
Cilj nam je da razumeju pročitano i da logično zaključuju.
U radionicama su učestvovali učenici 6. i 8. razreda. Učenici starijih razreda su podučavali učenike mlađih razreda. Imali su priliku da vide šta je to što spaja srpski jezik, matematiku, informatiku i tehniku, da koriste internet pretraživače, programe, tablete , micro:bit uređaj ,mBot robot i ostale digitalne uređaje koji se koriste u savremenoj nastavi. Radionice su završene sa pozitivnom atmosferom , kod učenika je razvijena motivacija za dalji rad, istraživanje, učenje i druženje.